in

În Europa, trenurile încep să concureze avionul

Austrian Federal Railways (ÖBB) is investing in the new generation of Nightjet trains, which will offer passengers an even more comfortable nightime travel experience. They are being developed and built at the Siemens Mobility plant in Vienna. The first Nightjet car body and exterior design was presented at a virtual press conference in February 2021

Noile legături feroviare europene încep să devină o alternativă pentru turiști, în defavoarea aeroporturilor supraaglomerate. De la lansarea trenului de noapte Paris-Viena, în decembrie 2021, 70% dintre biletele puse la dispoziție au fost vândute.

Trenul Nightjet pleacă din gara de Est din Paris la 19.30 seara și sosește la Viena, în capitala Austriei, a doua zi, la 10 dimineața. Cel mai ieftin bilet costă 29.90 de euro.

Este una dintre primele curse care leagă direct marile orașe europene.

După succesul neașteptat cu trenul care leagă Paris-Lyon-Torino-Milano, lansat în 2021, TrenItalia pregătește de asemenea o linie directă cu Paris și Madrid. Aceasta urmeză să fie pusă în funcțiune la finalul anului viitor.

Un tren de noapte care face legătura între Paris și Berlin va fi lansat la finalul acestui an, urmând ca în 2023 o linie de mare viteză să lege cele două capitale. Aceasta ar urma să reducă timpul actual de la 10 la 7 ore.

Numărul biletelor de tren pe rutele lungi vândute a crescut în ultimii ani, explică Mark Smith, expert feroviar, fondatorul seat61.com, un site care promovează călătoriile cu trenul.

Motivul, spune acesta: oamenii s-au săturat de aglomerația și problemele din ultimii ani ale companiilor aeriene și  vor să aleagă un mijloc de transport mai puțin poluant.

Potrivit companiei belgiene OBB, producătorul NightJet, un zbor de două ore generează 419,6 kg de emisii de carbon, față de 41,5 de kg, în cazul trenului.

Este adevărat, trenurile poluează mai puțin, însă europenii mai au de așteptat până când vor avea la dispoziție suficiente legături care să suplinească numeroasele rute aeriene.

Pentru încurajarea călătoriei cu trenul, este nevoie de politici de stat. În acest moment, companiile aeriene beneficiază în toate statele membre de facilități fiscale care le permit să ofere prețuri scăzute la biletele de avion.

Sursa: France24.com. Credit foto: Railway-News.

CE CREDETI?

500 Points
Upvote Downvote

Scris de Marilena Ion

Economia circulară: noua lege privind bateriile

100 de metode simple de protejare a naturii. Reducerea risipei alimentare