Un studiu indică faptul că 11,2% din deplasările din capitala Franței sunt efectuate cu bicicleta, față de 4,3% în autovehicule.
Măsurătorile oficiale au constatat că Parisul devine rapid un oraș al bicicliștilor. Sondajul privind modul în care se deplasează acum oamenii în Paris a fost realizat cu ajutorul unor dispozitive de urmărire GPS de către academicieni de la L’Institut Paris Région. Aceasta este cea mai mare agenție de planificare urbană și de mediu din Europa.
Raportul institutului privind transportul a fost publicat pe 4 aprilie. Acesta a constatat că modul în care parizienii se deplasează acum de la suburbii către centrul orașului, în special în timpul perioadelor de vârf, a suferit o revoluție, datorită, în parte, construirii a numeroși kilometri de piste pentru biciclete.
L’Institut Paris Région a realizat sondajul pentru un consorțiu de paisprezece parteneri publici și privați, inclusiv administrația locală și companiile feroviare.
Între octombrie 2022 și aprilie 2023, 3.337 de parizieni cu vârste cuprinse între 16 și 80 de ani au fost echipați cu dispozitive de urmărire GPS pentru a-și înregistra deplasările timp de șapte zile consecutive. În suburbii, unde transportul în comun este mai puțin dens, s-a constatat că transportul cu mașina este principala formă de mobilitate. Însă, pentru deplasările de la periferia Parisului către centru, numărul bicicliștilor depășește acum cu mult numărul automobiliștilor, o schimbare uriașă față de acum cinci ani. Cele mai multe dintre călătoriile înregistrate au fost deplasări de navetiști.
Până în 2026, oficialii locali doresc ca întregul oraș să fie potrivit pentru transportul pe două roți. În acest scop, a pus deoparte 250 de milioane de dolari. Jocurile Olimpice din această vară vor servi drept accelerator al acestui nou „plan pentru biciclete”, cu trasee care vor permite accesul la locurile de desfășurare a Jocurilor.
Pentru mai multe informații, puteți accesa articolele pe paginile EL PAIS și Forbes.
Credit foto: Bloomberg