in

UE adoptă directiva privind „dreptul la reparare” pentru consumatori

Sursă foto: Parlamentul European

Într-o mișcare îndrăzneață către durabilitate și protecția consumatorilor, Parlamentul European a votat, cu o majoritate zdrobitoare, adoptarea Directivelor privind „dreptul la reparare“. Această decizie clarifică obligațiile producătorilor și încurajează consumatorii să prelungească durata de viață a produselor prin reparare, potrivit GreenNews.

Ce implică acest lucru pentru tine?

Noile norme prevăd că producătorii sunt obligați să ofere servicii de reparații la costuri accesibile și într-un timp rezonabil. Consumatorii vor fi informați cu privire la drepturile lor de a solicita repararea bunurilor, iar acestea vor beneficia de o extindere a garanției legale cu un an, dacă sunt reparate în timpul perioadei de garanție. Astfel, se va promova alegerea reparării în locul înlocuirii produselor.

După expirarea perioadei de garanție, producătorii vor fi obligați să ofere servicii de reparații pentru o gamă largă de produse de uz casnic, cum ar fi mașinile de spălat și telefoanele mobile. Consumatorii vor avea acces la informații detaliate despre serviciile de reparare, inclusiv prețuri și durate, pentru a face alegeri în cunoștință de cauză.

Prin intermediul unei platforme europene online, consumatorii vor putea găsi cu ușurință ateliere locale de reparații și alte resurse utile pentru reparații.

După ce directiva va fi aprobată oficial de Consiliu și publicată în Jurnalul Oficial al UE, statele membre vor avea la dispoziție 24 de luni pentru a o transpune în legislația națională.

Credit foto: Parlamentul European

Pentru mai multe articole de acest tip, urmărește categoruia EUROPA.

What do you think?

500 Points
Upvote Downvote

Written by admin

Ciorile apelează la deducție pentru a lua decizii informate

Specie nouă de pescăruși observată pe Lacul Tătaru, Brăila